thesvalinderlife.blogg.se

I slutet på dagen påminn dig själv att du gjorde det bästa du kunde idag, och det är bra nog. Min blogg kommer mest handla om utmattningssyndrom och hjärntrötthet, hur jag lever med det och hur jag gör för att komma tillbaka på fotter igen. Följ med mig på min resa mot en "ny bättre Elin"

Harry på simskola! och matsedel prepp.

Publicerad 2020-09-06 14:55:58 i Allmänt, Familjen, Hälsa,

Jag lämnade en förväntansfull och lite nervös Harry på livets första simklass. Han kommer trivas som fisken i vattnet 😏. Allt med vatten gör han lycklig. Vi vuxna får inte sitta med och kolla under själva lektionen just för C. Väldigt klokt. Så jag sitter i omklädningsrummet och skriver det ni läser och veckans matsedel. Sen blir det hem och göra middag, egen pytt. Söndagar hemma brukar vi fokusera på att äta upp rester. Och just pytt är så smidigt då du hackar ner det som finns. Idag blev den på potatis, lök, korv och köttbullar, stekt ägg till. 
En äkta "tömma kyl och frys rätt" perfekt avslut på veckan och redo med en uppfylld kyl och frys och ny matsedel. Mannen handlar maten medans vi kör simskola. 

Snart ska jag ut och möta upp lilleman. Spännande att höra om han trivdes med att gå på simskola. 

Matsedel vecka 37. 
Måndag(svampsoppa) 
tisdag(torskgratäng) 
onsdag(tacopaj) 
torsdag(pestosallad) 
fredag(egen grillad pizza) 
Lördag(köttbit på grill, klyftpotaris)
Söndag(rester) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela