thesvalinderlife.blogg.se

I slutet på dagen påminn dig själv att du gjorde det bästa du kunde idag, och det är bra nog. Min blogg kommer mest handla om utmattningssyndrom och hjärntrötthet, hur jag lever med det och hur jag gör för att komma tillbaka på fotter igen. Följ med mig på min resa mot en "ny bättre Elin"

När blir det bra?

Publicerad 2020-06-03 01:05:44 i Hälsa,


Hej, dagen slutade på akuten (IGEN) efter en 400 meters lunkande promenad.  Nått händer i kroppen när jag anstränger mig? Jag dyker i syremättnaden och jag jag domnar av i läppar,  gommen och tungan. Bröstkorgen blir en enda stor kramp och jag får rusande puls och påväg att svimma. När det hände idag igen så borde jag ringa 112 och inte vänta att kroppen får mer syre igen. För när jag tar min inhalator, sitter still ett bra tag så stiger syret igen. 
Jag lovade att jag ska ringa vården nästa gång det händer så dom kan följa upp snabbt. 
Det har hänt flera gånger på korttid så jag behöver få en nogrann undersökning. Toppen på h-vetet, har redan många tuffa kroppsliga-situationer att kämpa mig igenom. Och nu när det här kom blev det för mycket. Känns som jag lever i en dokusåpan när intrigerna avlöser varandra. 



Jag har snart en syremätare hemma som är ännu mer förlitlig för att hålla koll på nivån när jsg känner mig svimfärdig. Och kan ha den på fingret när jag är i rörelse. 


"Det blir bra, när jag mår bra" 
Nu är det bara väldigt kämpigt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela